Gre za dve zelo pomembni oznaki, ki ju seveda ne gre spregledati ob izbiri pravilne pnevmatike. To sta dvo- ali trištevilčna oznaka ter oznaka s črko (ali dvema), ki se nahajata takoj za oznako dimenzije pnevmatike.
Pomen oznake za dimenzije, ki je sestavljena takole: 205/55 R 16, je jasen večini voznikov. Gre torej za širino naležne površine in razmerje med višino in širino (oznaka 55 pomeni, da je višina pnevmatike enaka 55 odstotkom njene širine), takoj za njim pa je oznaka premera v palcih (R 16). Takoj za takšno oznako pa lahko najdete še dve skrivnostni oznaki – npr.: 90 V.
To sta torej dve oznaki, pri čemer je prvi del, torej številčni, oznaka indeksa obremenitve. Številka 90 na primer pomeni, da je mogoče pnevmatiko obremeniti s 600 kilogrami (pri največji dovoljeni hitrosti). Pri avtomobilu to pomeni, da je lahko največja skupna dovoljena teža 2,4 tone (4 x 600kg = 2.400 kg). Druga oznaka je abecedna oziroma črkovna in pomeni hitrostni indeks. Ta pove, kakšna je največja dovoljena hitrost pnevmatike, ki jo zmore (varno) prenesti. Vse to pa lahko podrobno pogledate v tabelah.
Hitrostni indeks
SI | največja dovoljena hitrost |
---|---|
P | 150 km/h |
Q | 160 km/h |
R | 170 km/h |
S | 180 km/h |
T | 190 km/h |
H | 210 km/h |
V | 240 km/h |
W | 270 km/h |
Y | 300 km/h |
ZR | preko 340 km/h |
Indeks obremenitve
LI | kg | LI | kg | LI | kg | LI | kg |
50 | 190 | 69 | 325 | 88 | 560 | 107 | 975 |
51 | 195 | 70 | 335 | 89 | 580 | 108 | 1000 |
52 | 200 | 71 | 345 | 90 | 600 | 109 | 1030 |
53 | 206 | 72 | 355 | 91 | 615 | 110 | 1060 |
54 | 212 | 73 | 365 | 92 | 630 | 111 | 1090 |
55 | 218 | 74 | 375 | 93 | 650 | 112 | 1120 |
56 | 224 | 75 | 387 | 94 | 670 | 113 | 1150 |
57 | 230 | 76 | 400 | 95 | 690 | 114 | 1180 |
58 | 236 | 77 | 412 | 96 | 710 | 115 | 1215 |
59 | 243 | 78 | 425 | 97 | 730 | 116 | 1250 |
60 | 250 | 79 | 437 | 98 | 750 | 117 | 1285 |
61 | 257 | 80 | 450 | 99 | 775 | 118 | 1320 |
62 | 265 | 81 | 462 | 100 | 800 | 119 | 1360 |
63 | 272 | 82 | 475 | 101 | 825 | 120 | 1400 |
64 | 280 | 83 | 487 | 102 | 850 | 121 | 1450 |
65 | 290 | 84 | 500 | 103 | 875 | 122 | 1500 |
66 | 300 | 85 | 515 | 104 | 900 | 123 | 1550 |
67 | 307 | 86 | 530 | 105 | 925 | 124 | 1600 |
68 | 315 | 87 | 545 | 106 | 950 |
Dodatne oznake
Seveda ima pnevmatike še cel kup pomembnih in za končnega kupca manj pomembnih oznak. Bistvene smo ravnokar omenili, morda pa vas bo zanimala še oznaka za datum izdelave, ki je seveda za mnoge še kako pomemben. Gre za štirištevilčno oznako v ovalu (pred oznako dimenzije na bočnici), ki pomeni datum izdelave (v tednih). Če gre na primer za oznako 3517, potem je bila pnevmatika izdelana v 35. Tednu leta 2017.
Pri tem pa je seveda vredno poudariti, da je datum izdelave seveda pomemben, saj je bolj sveža pnevmatika tudi bolj prilagodljiva, elastična. Vendar pa proizvajalci navajajo, da ob pravilnem skladiščenju tudi nekaj let ‘stara’ pnevmatika ne bo imela opazno slabših lastnosti kot tista, ki je bila izdelana pred nekaj meseci.
Zanimiva je še oznaka C, ki pomeni ojačane bočnice in večjo obremenitev in je običajna za kombinirana vozila. Kar pomeni, da bi se jih naj vozniki osebnih vozil ognili, saj zmanjšujejo udobje. Podobne lastnosti ima pnevmatika z oznako CP, ki je namenjena avtodomu, oznaka SSSR pa pomeni tako ojačane boke, da omogočajo vožnjo kljub izgubi pritiska (običajno do 80 km in 80km/h). In oznaka RF pomeni ojačano bočno zaščito pnevmatike.