Alu platišča
Da bi voznikom olajšali nakup novih pnevmatik in jim hkrati omogočili čim bolj enostavno izbiro pnevmatik z bolj učinkovito porabo energije in varnejšimi lastnostmi, je komisija EU že leta 2012 sprejela način označevanja pnevmatik z energetskimi nalepkami, podobnimi tistim, ki jih lahko najdete na gospodinjskih aparatih.
V EU so se odločili, da podajo oceno učinkovitosti za tri področja, ki naj bi končnemu uporabniku najbolj pripomogla pri izboru varne in čim bolj energetsko učinkovite pnevmatike. S tem naj ne bi pomagali le uporabniku, temveč bi do leta 2020 zmanjšali izpust toplogrednega plina za 1,4 do 4 milijone ton.
Tri področja torej ocenjuje grafika na nalepki – gre za oceno energetske učinkovitosti oziroma kotalnega upora, ki je neposredno povezan z porabo goriva oziroma energije (boj preprosto – ko se mora pnevmatika pri kotaljenju postavljati v svoj osnovni položaj, obliko, porablja energijo). Pri tem je A najbolj učinkovita pnevmatika, tista z oznako G pa najmanj. Da bo bolj plastično – približno 7,5 odstotka je lahko razlika pri porabi med najboljšo in najslabšo oceno (pri čemer so oznake sčasoma odpadajo – od novembra letos tako ni več dovoljeno prodajati tistih z oznako F).
Drugo področje pokriva oprijem v mokrem, ki največ govori o varnosti v spremenljivih okoliščinah, predvsem o zavorni razdalji v mokrem. Spet velja – oznaka A pomeni najbolj varne, in zadnje oznake najmanj varne pnevmatike, pri čemer pomeni razlika med oznako približno tri metre zavorne razdalje (pri hitrosti 80 km/h). Tretja oznaka pa govori o zunanjem kotalnem hrupu, ki ga povzroča pnevmatika, označen pa je s tremi valovi, pri čemer je oznaka z enim valom za najbolj tiho pnevmatiko, tista s tremi pa za najglasnejšo. Ob oznaki vala pa je tudi zvok v decibelih.
Ker pa je od prvega tovrstnega predloga minilo dobrih deset let, tehnološki napredek pa je izredno hiter, hkrati je nekaj ocen medsebojno izkjučujočih (energetska učinkovitost in oprijem), so se pri komisiji EU odločili posodobiti označevanje, ki bo od leta 2020 naprej med drugim vključevalo tudi oprijem v snegu in ledu, pa obrabo oziroma število možnih prevoženih kilometrov, … Seveda pa morajo do takrat razviti še ustrezne metode merjenja.
Vsekakor pa velja, da gre pri izbiri pnevmatik po označbi še vedno za najboljši možen kompromis (tudi glede na potrebe in način uporabe vozila). Za porabo goriva pa je še vedno najbolj odgovoren voznik, ki lahko s svojim načinom vožnje, preverjanjem pritiska v pnevmatikah, obremenitvijo vozila, preverjanjem obrabe, … najbolj pripomore k zmanjšanju porabe goriva ter bolj varni vožnji.